Tuesday, October 1, 2013

cara ak.


sebab tu ak malas nak mulakan conversation dengan orang yg takde kepentingan dalam hidup ak terutama lelaki.
kejap lagi memang sah kau akan berdepan dengan soalan penyiasatan dorang.
hal peribadi ak tolong jangan masuk campur boleh?

ak malas nak layan, terus ak potong cakap dia,
"encik, saya dah lambat ni. saya nak jemput anak saya kat taska"
terus dia diam seribu bahasa sambil jeling ak atas bawah.

apa?
ingat perempuan kecik macam ak tak layak jadi mak budak ke?
tapi setiap kali ak dukung anak buah ak memang boleh mengundang pelbagai persoalan. kihkih.
sampaikan ada salesman kat giant batu caves sanggup datang dekat ak.
ingatkan nak promote barang dia ke apa, sekali dia datang tanya "ni anak ke adik?"
haha.

tapi mudah je cara ak.
kalau dah ada petanda macam nak menyimpang ke arah soalan peribadi, laju je ak cakap "saya dah kawen!"
kan senang. tak payah nak main tarik tali lagi dah.
terus diam seribu bahasa.
tapi air muka tu nampak lah berkerut seribu sebab macam tak logik kot.
ada ak kisah?


tengahari tadi lepas habis kelas memandu, ak terus pergi ambik anak buah ak zafran, zahra kat taska.
*fefeeling jemput anak sendiri kat taska. hiksss.


No comments: