Monday, July 1, 2013

kepong village, saya datang terjah!



segala puji bagi Allah atas segala kemudahan urusan yang Allah berikan untuk kami.
penghujung Jun dan permulaan Julai yang baik. alhamdulillah.

kalau ak jenis tak mesra alam dan jenis yang mudah menyerah kalah, memang langsung tak jumpa bilik kosong untuk adik ak kat kepong.
adik ak patut beryukur sebab dapat kakak yang jenis tak malu bertanya.
betullah orang kata, kalau malu bertanya, nanti sesat jalan.
ak nak tambah lagi, kalau malu bertanya, nanti kita jugak yang akan rugi.

...dan hari ni ak betul2 dapat rasa, susah senang kita Allah sentiasa bersama dengan kita :')
tapi kita manusia yang hina ni, ada ke kita ingat Allah masa kita senang?
cuba kita renungkan.

dan ya. hati kita memang Allah sentiasa jaga kalau kita sentiasa ingat Dia.


***
dalam banyak2 manusia, Allah gerakkan hati ak untuk tegur manusia yang bernama Asha depan lif apartment manjalara.
sekali tanya, alhamdulillah terus dapat rumah sewa untuk adik ak.
Allah temukan ak dengan orang yang betul pada masa yang betul. alhamdulillah.



*zura, selamat berpraktikal dan selamat menyesuaikan diri di tempat yang baru, lebih spesifik kepong village.
kalau kita sentiasa baik dengan orang, insyaAllah Allah akan temukan kita dengan orang yang baik.





4 comments:

koehzzz said...

dlu aku slalu gak g manjalara tu..uma mmber aku..pastu mkn kepsi kat tesco tu..

adek kau intern katne?

budak kecik said...

umah adik ak kat manjalara pangsapuri, jln kaki je kalo nk g tesco. ofis dia depan tesco tu je, wisma fiamma. kesian zura, dia tak biasa ngn kawasan tu. ak pun tak biasa. kalo ak nak suh dia mai danau kota, kna naik apa ek? situ lrt pun takdok. bas mcm tak nmpk bayang je kat situ. huhu

koehzzz said...

mngikut research aku..haha dkt2 situ ade stsen ktm kepong.nek komuter smpai kl sentral.pastu nek lrt putra smpai wangsa maju.pastu ade bas kot dri lrt lalu dpan festival mall tu..
byk jugak tukar2 tu..takut die xbrani la..klo bleh ko teman la die dlu.klo sesat pn sesat same2..hehe

budak kecik said...

amboi research. haha. komuter lah benda paling malas ak nak naik sbb lmbt. mmg ak tak harap adik ak jln sorang kt kl ni. huhu.

zura ckp ofis dia byk laki yg muda2. yg tak tahan, pekerja perempuan semua dh tua2. kwn ngn mkcik2 lah si zura ni nnti. hhaha.