Sunday, April 7, 2013

7 april (:





untuk papa dan mama kesayangan saya, 
kerana kalian dan dengan izin Allah, saya berjaya dilahirkan di bumi Allah yg serba indah.
terima kasih ma atas ketabahanmu menanggung janin yg diberi nama Nur Asyikin binti Aminuddin selama 9 bulan dalam perut.
terima kasih pa atas kesabaranmu membesarkan anak gadis pa yang ini.

dan untuk adik-adik ak; zura, abe dan adib,
terima kasih kerana sanggup tadah telinga bila kakak korang yang ini membebel. hiksss.
zura,21 tahun. adik ak yang paling degil. tapi degil macam manapun, dia still boleh dengar kata ak. 
mungkin sebab dia respek ak sebagai kakak. *dengar cerita, mak si fendi nak masuk meminang dia bulan 9 ni! alahai, tak boleh ke tunggu kakak dia yang ini kawen dulu? zura pun nak keje dulu lah makcik. nak kawen tu memang lah senang. tapi cuba pikir kehidupan selepas kawen. anak makcik pun mengharapkan bisnes family je. saya nak adik saya belajar hidup berdikari dulu. biar dia belajar susah senang dulu. 
*semoga cerita itu hanya sekadar khabar angin. phewww.

abe,20 tahun. adik ak yang ini sangat lah nakal. daripada dia kecik sampai sekarang, memang suka mengusik ak.
mana tak kena baling dengan selipar masa dia kecik. haha.
kalau dia takde kat rumah, ak rasa sunyi sikit sebab takde sape nak cari pasal dengan ak. haha.
abe ni suka memberontak. tapi paling ak suka, bila ak slow talk dengan dia, dia memang akan dengar kata ak. sebab tu kot, abe paling rapat dengan ak berbanding dengan zura.
dan, dia sangat rajin tolong buat kerja rumah. memang senang je kalau mak ak mintak dia vakum karpet ke, alih perabot ke. 
mungkin sebab abe ni cerewet. dia memang pantang kalau rumah bersepah.

adib,17 tahun. adik ak paling bongsu. yang ini paling manja. bongsu kan. hihi.
dan paling suka buat sepah. 
mak ak selalu kata, "rasanya rumah ni dah takde budak kecik, tapi masih bersepah macam ada budak kecik 2,3 orang". haha.
setiap kali abe balik rumah, memang lah nak kena bebel dengan abe. lawak pulak tengok abe membebel kat adik bongsu dia. hihi.
adib pun senang nak mintak tolong.
ak paling suka mintak tolong dia buang sampah kat luar rumah dengan sapu sampah halaman rumah.
sebab ak malas nak keluar rumah. haha. 



7 April- genap 23 tahun ak hidup dengan izin Allah. terima kasih Allah. alhamdulillah :')
*yang dah cukup 21 tahun, mari kita bersedia untuk membuang undi! manifesto kerajaan ke pembangkang ke, dua-dua kita kena perhati dengan teliti. jangan berat sebelah. nama pun negara demokrasi kan. semoga pilihan yang kita buat nanti, akan memberi kebaikan untuk agama dan masa depan negara kita. amin.

**ingat jugak ek kau besday ak :P




5 comments:

koehzzz said...

uiyyo..da nk brtunang da adek ko tu..taniah2!klo stakat brtunang je xpe kot.xde la nk brkapel xtntu hala nnti ye dak..
untunglah adek dgar ckap akak.adek2 aku.heh.haraammm..
motif gamba???

budak kecik said...

taw takpe. umah si fendi tu dekat je ngn umah ak. tp boleh dorang gayut mlm2, lama plk tuh. apa bnda tah yg dorang borak. hailaaa.

gamba tu takde motif pape pun. hahaha. tu gamba ank sepupu ak. nama dia aish irrisha zulaikha. ak suka tgk dia pakai kain telekung tuh. comel yg amat!

koehzzz said...

kalo da jenis mcm tu mmg elok la brtunang cpat2.abes blaja kawen.kalo x mlagho xde arh tjuan mcm tu je la..
*skadar pndangan aku je..hihi

budak kecik said...

kann. sebab tu kot, mak si fendi tu nk masuk meminang adk ak cepat2. huhu

budak kecik said...

kann. sebab tu kot, mak si fendi tu nk masuk meminang adk ak cepat2. huhu