Monday, July 2, 2012

makcik yang tak sedar diri.


tengah hari tadi bertalu-talu ak terima berita yang tak disangka2.
serabut. tu je yang ak boleh luahkan.
tidur dalam kepenatan, keserabutan. lepas tu, bangun2 kepala rasa macam nak pecah.
ok ak demam rupanya.
patut la dalam bas semalam, ak rasa pening macam nak muntah, tak boleh tidur.
rupanya hari ni ak nak demam.

ak serabut dengan perangai manusia yang tak berapa nak manusia.
kau dah laga2 kan mak mertua kau dengan ipar duai kau, lepas abes semua dah berpecah belah, kau nak buat angin puting beliung pulak dalam family ak?!
jadah apa?
apa pesen manusia. kau baru je bergelar "hajah", tapi kau masih dengan perangai buruk kau?
tak malu dengan tuhan ke makcik?
cara kau macam kau nak hidup lama kat dunia ni kan.
memang Allah jadikan kau untuk jadi batu api pun kat muka bumi ni.

ya Allah, petunjuk apa yang Kau nak bagi ni ya Allah?
ak redha dengan ujianMu ya Allah.
gantikanlah keredhaan ak ini dengan ganjaran pahalaMu ya Allah.. amin.

No comments: