Monday, July 23, 2012

ak terlebih sarkastik.


maaf kawan.
ak takde sebesar zarah pun nak sakitkan hati kau.
tapi ak kena jugak tegur.

jenis ak, ak tak suka menunggu.
dan ak pun tak suka orang tunggu ak sebenarnya.
ak mengaku ak jenis yang lama jugak la nak bersiap. 
jadi, bila ak sedar yang ak ni jenis lama nak bersiap, ak akan pastikan untuk bersiap lebih awal.
sebab tu, kadang2 ak la yang siap paling awal.
ak lagi rela kalau ak tunggu orang daripada orang yang tunggu ak.
*tapi kalau dah hari2 ak nak kena tunggu orang, rasa sakit hati jugak la.

tapi disebabkan ak tahu sifat kawan ak macam mana, ak biarkan je.
sebab marah ak sekejap je. *ak tak reti nak marah lama2*
dan ak bukan jenis yang pentingkan diri sendiri wahai kawanku.
dan ego ak pun bertempat.
kalau ak tahu ak silap, perasaan bersalah tu menebal. ak tak malu nak ucap perkataan maaf.

ak pulak yang jenis cepat mengalah dengan kawan2. *biasa la anak sulung, dah biasa mengalah dengan adik2*
orang kelantan kata, "mudoh kiro".
sebab tu kawan sekolah ak senang2 je nak pijak kepala. tapi bila dah makin dewasa ni, ak cuba untuk bertegas tapi still perasaan bersalah tu tetap ade.
entah. ak dah penat nak jaga hati orang tapi hati ak takde siapa nak ambik peduli.



ak penat :'(


maaf la kawan kalau teguran ak tadi tu agak sarkastik.
nanti bila kau dah kerja, kau akan paham dengan konsep "displin masa".
masa itu emas beb!

*ramadhan ke-3. ya Allah sekejapnya masa. semoga sempat...



6 comments:

I'm Just Who I am.. said...

Biaselh manusia dengan macam2 karenahnya... :)

Selamat berpuasa :)

ღKekunangpelangiღ said...

Samalah kita. Kadang nak bagi orang faham ni pun satu hal, nak menunggu ni pun satu hal.

pernah sekali tu, kita punya semangat siap awal nak pergi kuliah. Kawan merajuk sebab tak tunggu dia, padahal dah lewat dah. huhu :P

Bobo said...

letih gak kalau kita je selalu menunggu kan.. sekali sekala boleh lah kan :)

budak kecik said...

i'm just who i am: ye. name pun manusia. masing2 ade karenah. yg pnting kita kna paham dan sabar.

kekunangpelangi: oh ade gak yg pesen mcm tu. tensionnya. tu la. masing2 susah nk paham. mmg haru betul. huhu

bobo: sekali sekala mmg boleh tahan lg. tp lama2, kena jgk la tegur. utk kebaikan diri dia jgk sebenarnya..

Jiwa Perempuan Gila said...

sabar jelaarh .
suatu masa nanti dia pasti mengerti maksud teguran kau .

budak kecik said...

yep. ak rasa dia sedang mengerti..