Wednesday, February 1, 2012

terkurung.

tengahari tadi, lepas siap kerja-kerja kat lab, ak balik bilik.
siap tapau nasi goreng kampung lagi.
kemudian, masuk bilik landing atas katil jap.
lepas tu, baru ak ingat ak lapar sebenarnya.
ak pergi toilet nak basuh tangan.
okay! ak baru perasan, ak terkunci pintu.
dan yang hebatnya kunci ak kat dalam bilik. GULP!

terpaksa la ak panjat bilik nurin kat tingkat 3 nak amek kad untuk swap bilik.
bilik ak ni susah sikit nak swap.
dah la ak ni bukannya terer pun nak swap2 bilik ni.
setakat bilik yang dah memang rapuh tu, ak mampu la jugak nak swap pun.
dan memang betul. lebih kurang 30 minit ak cuba, tetap tak dapat nak bukak.
akhirnya ak mengalah. ak panjat lagi sekali tingkat 3 sebab nak mintak tolong nurin swap kan pulak. huhu.

ak memang bangga dengan nurin sebab dia baru cuba dalam 3 minit, pintu bilik ak dah selamat terbukak!! alhamdulillah.
nurin memang sahabat ak yang paling macho la.
*eh jap! oh lupa. macho tu untuk rumate ak la, si aimi. hak3.


8 comments:

ghost writer said...

lain kali pintu bilik guna alat yg ada kod tuh.no kod simpan dalam hp.hp hilang,simpan dalam pala hotak..

canggih giler lau bilik guna macam tu.

Anonymous said...

da bese jadi kat aku..huhu solutionnye: duplicate 1 knci..ltak kat mne2 tmpat trsorok luar drpd blik..slamat!!hee

budak kecik said...

ghost writer: pergh canggih giler idea ko.. caya la!

cik anon: duplicate? letak dlm kasut la kot kunci duplicate tu.. hee

Anonymous said...

jgan la dlam ksut..obvious sgat...ltak la dlam tndas ke...tmpat yg jauh sket dri blik..klo org len trjumpe xde la die tau 2 knci blik sape..pkai tok emergency je..

budak kecik said...

oo baik bos!! ngee

Nurin Farhanah said...

duplicate kunci, letak tempat aku
hehhehee

dayu_myself said...

hahaha.
Sian sykeen.
Xpe la,kn ad her0in mach0 yg bleh t0l0ng..
Jgn rsau la kalau trknci p0n.
Hehehe

budak kecik said...

nurin: letak tmpt ko? haha. xyah. ko kan ratu swap blk. hee

dayu: taw xpe. kte ade heroin yg macho kt cni. ngeh3