Saturday, February 11, 2012

kejujuran.



sakit jugak ek bila kita terlampau jujur.
ye. bila kejujuran kita langsung tak dihargai. macam sampah eyh?!
dan sometimes keadaan semasa juga akan meletakkan diri kita dalam keadaan serba salah.
nak jujur atau nak belot?
terpulang.




tapi kalau tanya pada ak:
ak jawab: kejujuran.
sebab kejujuran akan membuatkan kau hidup dalam ketenangan.
sedangkan Islam juga amat mementingkan elemen kejujuran bukan.



jujur tak saya?
*angkat kening*





tapi...
dah kalau ada orang suka suki je potong line kau tyme nak mendobi, korang rasa apa?
haih! penat ak beratur tahu.
konon jujur la.

sekali dah ada orang potong line ak, ak pun nak jugak cuba potong line orang lain.
apedehal der.
kan ak dah kata, sometimes keadaan semasa tu yang membuatkan kita berada dalam keadaan serba salah. heh!



*semalam pergi makan kek secret recipe. entah. tetiba rasa nak makan kek. kalau dah nama hantu coklat tu, kek pun mesti pilih dari rasa coklat. chocolate banana. wah. yummy! :)



10 comments:

Anonymous said...

klo da trdesak xpela ptong line..sian sape yg kne ptong 2..hee
muak kot kek coklat!
*nak gak agkat kning die..erk..kcing ade kening ke?

budak kecik said...

tu la. ak pn xsuka potong line org. tp disebabkan bdk sorang ni dh mula potong line ak, makanya ak pn harus brtindak!

err. ak pn xtaw psl kewujudan kening kucing tu. hee. tp yg ak taw ade mcm misai pnjang2 kt bhgn kening dia. tu bley dikira kening ke?? ngeh3

*eh kau dh smpai kl ke??

Anonymous said...

x dkire!hahha itu kire bulu bdan die gak la kan..klo kau nk sgat lukiskan la kning tok kcing kau 2..ngee
bru smpai td..aku ase aku ni pmbawe ujan la..smpai2 kl td pn ujan..hee

budak kecik said...

lukiskan? gna marker bleh?? hhhaha. sian zombi ak nnti... huhu

a'ah kan. smlm mne ade hjn. ptg td bru start hjn smpai kan ak nk g mkn pn xbleh. trpaksa mkn lps maghrib. hjn tu kan pmbawa rahmat...

*haa ptg td kan ak layan kuch2 hota hai! hee :p

Anonymous said...

gune marker kang ilang..kau gune cat kayu 2..kompem tahan forever ever..ngee

ekk!tgok part 2 la tu..ngahaha

budak kecik said...

xnak! kesian zombi ak. abes cacat kehenseman dia nnti. hee

err kau kata kau xtgk cite tu. haa, mne taw ade part yg dorang mndi hujan ni? haha. kantoi!! bweekk.
ak tgk dri mula2 smpai abes cite tu la. baru syiok nk lyn. haha :p

Anonymous said...

nsem ke?aku ase kcing aku lg nsem kot!

mne aku tau..aku agk2 je..cite tipikal hndustan kan msti adenye..hee
syiok?mcm nk soh aku tgok jee..

budak kecik said...

mne ade ak paksa kau tgk cite tu.. cite tu xsesuai pn ngn jiwa kau. xyah la lyn. bweekk!!

*cuma ak nk ckp, rugi kalo xlyn cite legend mcm tu. haha :p

ms ribena said...

chocolate indulgence is the best!!! hehe.. 2 la.. len kali set mase kat mesin 2 bpe minit lg kain yg tgh basuh 2 nk hbs.. pas2 ptong la Q!! haha!! :)jahat2!!! kihkih.. ^__^

budak kecik said...

haa tu dia. org expert dobi dh mai dh. haha. jahat xjahat, sape suruh dia potong line kita kan. hee