Saturday, January 28, 2012

saje nak mengada!

dari pagi sampai ke tengah hari, kerja dia asyik membuta je.
masa ak nak jemur kain, ak saje je panggil nama dia.
sekali panggil, dia tak muncul.
ak tak puas hati, ak panggil lagi.
tak muncul jugak.
ak pun malas nak layan.
ak sambung jemur kain.
sekali ak toleh, rupanya dia ada dok tengok ak sambil sengetkan kepala dia.
ak panggil dia suruh datang dekat tapi dia buat dek je.





dia dok buat aksi menggeletik dia la.
ngada-ngada!
saje je nak suruh orang pergi ambik dia.
sekali ak ambik si zombi ni, ak peluk dia ketat-ketat.
rasakan!
padan muka. sape suruh kau buat aksi menggeletik.
haish! geram ak..

*esok dah nak balik kl. tinggal la si zombi sayang ni~

4 comments:

laskar pelangi said...

tomeinyeeee meowwww dia:)

Anonymous said...

igatkan ckap psal aku td..ngee
sian die bru nk gmuk kau da pluk die..krus blik la die!!hee

budak kecik said...

laskar pelangi: tu la psl. dia mmg sgt comel!! thanx :)

cik anon: ingt kau sorang je ke yg mmpu utk membuta smpai tngahari? zombi ak pn mampu la. hak3

dh tu dia buat muka comel dia, sape yg xgeram nengoknya. hee

epaa chenta said...

aiiii; cute sgttttt kucing nii. gerammmm.

btw, follow ue (: