Thursday, October 20, 2011

tiga kata.


salam.

suka?
cinta?
sangat berbeza dari sudut ejaan dan makna.

kalau suka, mungkin kita suka tengok stail dia.
mungkin kita suka tengok dia gelak.
mungkin kita suka tengok dia cakap.
mungkin kita suka tengok dia bersin.
mungkin kita suka tengok rambut dia.
mungkin kita suka tengok muka dia.
mungkin kita suka tengok badan dia.
mungkin kita suka tengok punggung dia. *ni gaya macam stok-stok pervert je*

dan kalau cinta.. :D
perasaan tu terlalu sukar untuk difahami.
terlalu sukar untuk diekspresikan.
dan cinta ada banyak versi.
cinta terhadap Ilahi.
cinta terhadap Rasul.
cinta terhadap ibubapa.
cinta terhadap keluarga.
cinta terhadap kawan.
dan tidak terkecuali cinta terhadap pasangan kita.



tapi boleh ke perasaan suka bertukar kepada cinta?
dah kalau tiap-tiap hari kau dok renung budak bukan muhrim kau, boleh percaya ke kalau hati kau sedikit pun tak terusik.
hai tolong la jangan percaya dengan nafsu jahat.
syaitan laknatullah memang sentiasa tunggu peluang macam ni.
mungkin siang malam kau akan ingat dia.
nak makan pun takde selera.
mandi pun tak basah.
lepas tu mula la kau kata, "oh, i'm in love with you"

ak rasa perasaan macam ni datang daripada nafsu jahat.
kalau tak, tak akan ada yang jenis putus, lepas tu kapel dengan A.
lepas tu putus, kapel dengan B.
dan tak mustahil kalau mengikut urutan alpahabet, mungkin dari A sampai Z la kot dah pernah jadi kapel dia.
huiyyo. ada ke orang yang macam ni?
kalau la hati tu boleh dipegang, dah macam-macam parut tinggal kat situ agaknya.


ak rasa kalau betul dah ada bibit cinta kat seseorang, apa kata kau sorokkan dulu perasaan tu sampai kau rasa kau betul-betul ada niat nak kahwin dengan dia.

dan perkataan tiga kata tu (saya sayang awak) tak akan tercemar.
sebab tiga kata tu hanya untuk orang yang betul-betul dekat dengan kau.
dan paling penting untuk orang yang telah sah jadi hak kau :)


berbahagia la kamu dunia akhirat...

8 comments:

Ungu Violet said...

yup...serahkan rasa cinta itu kepada yg halal...:)

buDAK keCIK said...

insyaAllah :)

HEROICzero said...

*baca tazkirah diam2*


suka menjadi cinta , dan cinta kerna anafsu , sure its complex , yet easy . hu ? =)

syimahussin said...

like

buDAK keCIK said...

heroiczero: yeah. really complex.

syimahussin: thanx! :)

~SaL IjOu~ said...

perasaan sebegitu jika dilayan mmg 'memusnahkan'~

Mohon Allah beri kekuatan jiwa~

budak kecik said...

amin.

:)

dayu_myself said...

betul...
sush nak kwl sift suka...
kkdg trljk kpda cinta...

biarlah trsmpn rapi di benak hati...
spya tak trsalh orang yng akn mmliki.....
InsyaAllah...

^_____^