Sunday, October 2, 2011

kelebihan bagi orang yang kurang cantik.

salam.

SAYA TAHU SAYA TAK CANTIK.

saya tahu saya tak cantik..tapi saya tahu saya tetap ada kelebihan walaupun tak cantik.

kerana saya tak cantik, saya tak jadi mangsa gangguan lelaki-lelaki yang rosak akhlaknya.

kerana saya tak cantik, saya dapat pelihara diri saya daripada pandangan bernafsu lelaki yang tak jaga pandangannya.

kerana saya tak cantik, saya selamat daripada menjadi senjata iblis yang mencairkan iman lelaki.

kerana saya tak cantik, saya tak mendapat fitnah dan cemburu daripada wanita-wanita lain.

saya tahu saya tak cantik pada pandangan manusia.
maka saya akan berusaha agar kelihatan cantik pada pandangan Allah.
kerana saya sedar, bukan kecantikan dunia yang saya kejar tapi kecantikan akhirat kelak.

*copy paste from iluvislam.



dan ak sedar.
memang ada kebenarannya.
alhamdulillah. masih terselamat daripada pandangan lelaki yang kurang jaga pandangannya.
mungkin satu kelebihan untuk ak pulang lewat malam demi final year project.
tapi masih perlu bergerak secara berkumpulan okay.
no single mingle.



11 comments:

cik_paan said...

memang betul pun...
sekurang-kurangnya, takde lah lelaki gatal merenyam nak mengacau..

*lawa gambar ^^

buDAK keCIK said...

ni gmbr kt ums ^_^

ghost writer said...

ya,rasanya pernah baca dalam ruangan status FB sape ntah..n siap tulis lagi kat situ.

"tapi berapa ramai sangat perempuan yang tidak sukakan kecantikkan".

buDAK keCIK said...

manusia. sifat manusia memang sukakan pd kecantikan.

fazrulnoor said...

saya sedang angkat tangan sukekan yang cantik..hahahahha

buDAK keCIK said...

mmg la. sape yg x suka cantik weyh. ngek je ko ni. hikhik

HEROICzero said...

menjadi 'tak cantik' bukan alasan untuk ambil lewa .


hi cantik ! =)

buDAK keCIK said...

mungkin. masih kena berhati-hati dgn kaum lelaki. kan?

dayu_myself said...

ngeee...
btul la kan...
cntik pd pndangn Allah lgi bgus..
tak ksah la orng nk ckp pe,
yng pnting kte kmas dan slesa dgn dri sndri..
^__^

~SaL IjOu~ said...

cantik itu satu ujian~
jd biasa2 sudah cukup ok~ ^^
lagipun beauty is in the eye of the beholder~ =)

buDAK keCIK said...

dayu: exactly!. biar la kita selesa dgn diri kita.

sal ijou: "beauty is in the eye of the beholder" suka ayat tu :)