Monday, August 22, 2011

kisah kipas di bulan ramadhan

salam.

kisah di bulan ramadhan.



untuk terawih, ak selalu pergi masjid after maghrib.
kiranya sempat la solat isyak di masjid.

dalam menunggu masuknya solat isyak, kelihatan dua orang makcik sedang berebut sebuah kipas berdiri yang gedabak besar.
yang sorang tarik kipas tu ke kanan, yang sorang lagi tarik kipas tu ke kiri.
berlaku la adegan tarik-menarik pulak.

waktu tu ak rasa macam nak gelak guling-guling pun ada.
tapi ak tahan.
seksa tahu nak tahan gelak ni. wahaha.

pasal kipas pun nak gaduh?
dalam masjid pulak tu.
ini kisah makcik-makcik yang berpangkat nenek.
haila.
gaya nenek-nenek tu gaduh dah macam gaya budak-budak yang berebut gula-gula.
kehkeh.



7 comments:

fazrulnoor said...

ptt rakam je..hahahahah

Far8 budak baik said...

hahaha..kipas tu tak
bolehh pusing pusing ke weh???
seyes kelaka..
nape tak ketuk je pale
nenek2 tu sikit..
ekekeke

buDAK keCIK said...

fazrulnoor: oh. lupa nk bwk fon tyme tu. keh3

far8 budak baik. boleh je pusing2. tp sbb mkcik yg sorang tu duduk hujung sana. x kna la angin kipas. tu yg dia beria nk angkat kipas tu. kuat gak mkcik tu. keh3

ak kan sopan. x sampai hati nk ketuk kepala dorang. ngeh3

sleeping_maniac90 said...

hakhak..
adoi da tua2 pn prngai cm bdk2.. aigooo

dayu_myself said...

hahaha
sbo je la nenek2 tu..
kalu kite,Join skli la rbut kipas tu..ngahahahha

naz said...

haha kalau i. i malu hahha

buDAK keCIK said...

sleeping_maniac90: ngeh2. taw xpe.

dayu: haa, mmg la. sama je ngn perangai nenek tu. perangai budak2. keh3

naz: u yg malu tp mkcik tu x malu pun. kui3