Tuesday, July 12, 2011

pemalu sifat semulajadi bagi si gadis

salam.

single?
atau maksud lainnya ialah tidak berpunya.
masih tak paham?

ringkasannya takde pakwe la.
kenapa mereka nak sibuk-sibuk sangat kalau dia masih belum berpunya.
kata mereka, dia ni anak mak.
sebab tu sampai sekarang takde pakwe.
amboi, makcik. mulut.

dia seperti gadis-gadis lain yang mengidamkan seorang teman hidup.
teman hidup yang sah di sisi agama.
teman hidup yang memang layak untuk memimpin dirinya dan juga anak-anak mereka ke syurga kelak. beauty!

dia cantik. sedap mata memandang. manis.
paling hebat sifat pemalu dia.
dia tak akan layan lelaki yang langsung takde kaitan dalam hidup dia.
mungkin sebab itu, lelaki takut nak dekat dengan dia. katanya sombong.
memang la nampak sombong sebab dia tak kenal kau wahai lelaki.
takkan la tetiba dia nak cakap-cakap manja dengan kau.
kelihatan seperti gadis gedik la pulak.

sabar la kakak.
ehem, dengar cerita dah ada makcik-makcik kat lab tu dah mula carikan jodoh untuk dia.
ak tumpang gembira.

makcik, carikan jodoh untuk saya sekali boleh?

nota kaki: dia tu merujuk kepada sahabat ak.
diri kami memang banyak persamaan.
sifat pemalu mungkin.
biasa la gadis melayu terakhir... kan? heh!

3 comments:

dayu_myself said...

hahahaha...pelik ke kalau Single?? no..no..no..x pelik pun...lgi bguss ade la kan..hehehe...shekeen takpe...ade ustaz dah menunggu tu..hik3

hamzah ian said...

single?? hehehe..

buDAK keCIK said...

dayu: erk, ustaz? oh! ngee

hamzah ian: single mingle tu mmg ak pun. haha