Thursday, July 7, 2011

kerana mulut

salam.

Rasulullah s.a.w. ditanya tentang kelakuan apakah yang paling banyak memasukkan seseorang ke dalam syurga. Jawab baginda: “Taqwa kepada Allah dan keindahan akhlak, dan ketika baginda ditanya: “Apakah yang paling banyak memasukkan orang ke dalam neraka?” Baginda menjawab: “Kejahatan mulut dan kemaluan”

kerana mulut macam longkang, badan yang dapat binasa.

masa zaman sekolah dulu, ak sangat baik.
pendek kata memang senang la nak buli ak.
ak pernah dikelilingi dengan manusia yang mulut laser a.k.a. mulut longkang.
apa yang ak tahu, senyum!
baik kan?
mereka kutuk ak. tapi ak masih senyum.

tapi sekarang, ak dah lain.
mulut ak dah mula bau longkang.
jiwa ak dah pandai meronta.
ak dah pandai mengekspresikan perasaan marah ak.

ak nak diri ak yang dulu.
hati bersih. otak bersih. bukan otak kuning okay!
jiwa bersih.

mungkin mulut ak ni nak kena chlorox.
baru hilang bau longkang. heh?!

6 comments:

Far8 budak baik said...

hahaha..okey rumah aku ni..
ayah aku ade simpan
klorox...
sila dtg amikkk =p=p

dayu_myself said...

tak yah la clorox....bahaya...ape gne DONNY ???opssss....DOWNY daa...hehe..

buDAK keCIK said...

Far8 budak baik: umah ko ktne? ak nk trjah g amek clorox ni!! ngeh3

dayu: oh dr donny yg ensem! ;p

czueka zulaikha said...

sekarang trend mulut bau stoking haha
:P
first time dtg sini.
jom usha blog czueka
http://czuekazulaikha.blogspot.com/2011/07/lelaki-harus-tahu-kelebihan-kami.html

adan said...

aku baru je habiskan clorox tadi.. ko nak aku belikan ke?

buDAK keCIK said...

czueka zulaikha: mulut bau stokin? haha

adan: bley gak. tlg blikan ak 10 botol ea. hee ;p