Friday, June 17, 2011

A.N.T.I.

salam.

minggu ni agak kalut hinggakan ak selalu melalut.
bila hidup dalam makmal baru ak tahu letihnya menunggu keputusan ujian makmal.
banyak pulak tu alatan canggih yang perlu diteliti.

bila malam hari tiba, letak je kepala di sisi bantal terus hanyut ke alam mimpi.
tepat pukul 6 pagi ak masih berdaya untuk bangun seperti biasa. syukur.
walaupun mata masih rasa berat tapi tanggungjawab terhadap Dia wajib dilaksanakan.

ak tahu ak jahil.
ak tahu masih ada ego yang bersarang di hati.
tapi perasaan ego jangan dituruti sangat kerana perasaan tu adalah mainan syaitan.
ego boleh membuatkan kita berasa sangat takbur.
dan agak susah untuk menerima kelemahan diri kita.
"kau tahu memang salah kau, tapi masih berdegil untuk mengakuinya".
susah sangat ke nak mengaku, "ya, itu memang salah saya"??
mungkin kau rasa seperti orang bodoh barangkali.
ikut suka kau la.
tapi ingat segala nikmat datang daripada Allah.
jadi kau langsung tak ada hak untuk berasa sombong dengan nikmat yang kau ada.

4 comments:

naz said...

salah tak semestinya selalu kalah :) kan kan kan haha

buDAK keCIK said...

salah tetap salah okayh... tp sape la yg nk ngaku salah dia. ye dok??

Far8 budak baik said...

peh..ayat..
mcm puisi je aku bace...
hahahaha

buDAK keCIK said...

oh, ak pnya ayat slalunya brbntuk random je. kalu ak nk luahkn rasa ketidakpuasan hati ak, ak suka tulis dlm bntuk cmni.

kalu x, merapu je lbh. ngeh3