Sunday, April 17, 2011

~lelaki dengan perempuan mana boleh jadi bestfren weyh~

salam.

there must be a distance between a car for safety, as such there must be a distance between male and female for safety... copyright daripada sini.

sebab tu la kot ak tak ramai kawan lelaki yang rapat dengan ak.
ak bukan tak sudi untuk bersahabat dengan mereka.
ak cuma jarakkan sedikit batas pergaulan ak dengan mereka.
ak tidak mungkin akan jadi rapat dengan mereka seperti ak rapat dengan kawan perempuan ak.

waktu zaman sekolah ak dolu-dolu,
ak ada rapat dengan budak laki ni.
tetiba satu hari tu dia nampak lain, dia layan ak seperti tuan puteri.
dan dia mengaku dia sukakan ak. OMG.

sejak daripada tu, ak dah mula renggangkan diri ak daripada dia.
maaf kawan. ak ikhlas untuk berkawan dengan kau.
tapi kenapa kau anggap ak lebih daripada seorang sahabat?

tapi ak tak pernah serik.
ak rapat dengan budak laki lain pulak.
mungkin sebab kami berkongsi hobi yang sama kot.
ak sangat senang berkawan dengan dia.
tapi dia juga lupa bahawa ak hanyalah sahabat dia!
bukan kekasih dia.

jujurnya ak juga pernah ada perasaan lain terhadap kawan lelaki ak.
mungkin sebab mereka layan ak dengan baik maka ak telah tersalah anggap.
ingat! hati perempuan amat mudah untuk ditawan!

ak suka belajar daripada pengalaman.
dan dari situ, ak dah mula jaga pergaulan ak dengan lelaki.

dan betul. pandangan pertama mereka terhadap ak: ak sangat sombong!
itu kata mereka.
dan mungkin jugak air muka ak yang nampak macam berlagak gila.
jujurnya perkataan berlagak tak pernah wujud dalam kehidupan ak. noktah.

biarkan aje pandangan mereka terhadap ak.
ak tak sanggup nak melukakan hati orang.
dan ak juga tak sanggup untuk melukakan hati ak.



8 comments:

dindingkosong said...

hai budak kecik..aku setuju dengan entri ni...

buDAK keCIK said...

trimas :)

cik_paan said...

lebih baik mcm tu, sebnrnye..

buDAK keCIK said...

yup2. sbb tu la kot laki agak susah nk tegur ak. skrg ak phm :)

sbb ak suka buat muka ketat. lg selamat ak ase. nk2 tyme ak kuar sorang2. wah2

Anati Soki said...

sangat setuju.. kadang2 kalau kita rapat dengan laki tuh.. kita syg dia as kawan.. dia letak hrpn lebih kat kita.. hurm.. bila dia mintak more thn friend kita ckp taknk mula la dah tak nk kawan. expectation mereka kadang2 lebih. prinsip berakwan baik seorang prmpuan tak sama dengan prinsip si lelaki

buDAK keCIK said...

cukup la tegor dia hye, pas2 blah.
*patot la dak2 laki ckp ak sombong. mmuahaha

Raji berkata said...

aah lelaki mcm suka perasan lebih skit
kdg2 bler perempuan tegur jer msti ak perasan yg dia suka ak
huahua -.-"

buDAK keCIK said...

hye raji~~

so, ape ko rasa bila ak tegor ko?? haha