Sunday, April 10, 2011

~ada orang nak masuk meminang~

salam.

selepas terjaga daripada mimpi semalam,
ak mula raba lutut ak. panik.
owh, alhamdulillah, lutut ak masih dalam keadaan baik.
tidak ada luka kesan daripada patukan ular.

okeyh fine. ak mimpi dipatuk ular!
so what?
ada orang nak masuk meminang ak?
nonsense.

ak rasa dah berjuta-juta kali kot ak mimpi dipatuk ular.
tapi mana ada orang nak masuk meminang ak. sekoq pun takde!
masa zaman muda-muda dulu, ada la jugak ak percaya ada orang nak masuk meminang ak.
siap tunggu kat depan muka pintu lagi. bukan muka buku ea. sila percaya...

sekarang, bila dah terlalu matang ni rasa macam lawak pulak nak percaya pada mimpi ni.
tapi sampai sekarang, amalan mengambil wuduk sebelum tidur masih menjadi habit ak.
dan ular masih menjadi peneman setia di alam mimpi ak.
sebab tu sampai sekarang ak alergic dengan ular.
ko jangan la gedik-gedik nak bagi ak ular plastik ke ular ori ke.
konpem ak akan lari pinjam wilcha usop. cepat sikit.

tapi kenapa ular yang dijadikan sebagai hint untuk orang masuk meminang?
kenapa tak ulat bulu ke.
kalau ulat bulu tu logik la jugak kan. sebab dah gatal sangat nak kawen.
tapi ular? kenapa ek?
pening ak nak pikir pasal ular nih. hmm...






7 comments:

alfa_sh said...

siapa yang bertuah itu

cik_paan said...

amboi2...
tapi tak gak kawen..

buDAK keCIK said...

alfa_sh: xde sape yg brtuah. ngee

paan: sbb tu la, mmg xbley caye ngn mimpi. kan kan

naz said...

sebab patukan ular berbisa kot haha

buDAK keCIK said...

owh. patukan ular tu mmg sgt berbisa. boleh bwk maut kot!

so, mknanya pinangan org tu pn sgt berbisa la ea. haha

Fiq Vertigo said...

hamagadd...

ittew mimpi ittew yang kejar ular.. acaner tu? hahahahaha

buDAK keCIK said...

OMG

mknanya fiq yg nk g pinang org trsebut. kehkeh