Friday, April 1, 2011

~buat sang gadis~

salam.

pada satu petang yang indah tapi sangat panas...

A: eyh, pandainya negro tu nak belit2 shawl macam budak-budak kita. siap ade kepit-kepit bunga lagi kat shawl dia. pergh, mantap la. negro pun dah ikut budaya kita. wakaka.

B: negro? wei, tu bukan negro la. tu orang melayu kita la. orang kelantan kot! *gelak guling-guling.

A: owh, what?? *rahang gigi jatuh ke bawah.


budak negro celup tu memang terlalu seksi.
bak kata orang, pakai tudung tapi bertelanjang.
tetiba ak terfikir, perlu ke ko nak pakai seksi-meksi bagai ni??

ak jenis pemerhati.
daripada pemerhatian ak,
banyak perempuan yang seksi ni sebenarnya tak cantik pun.
langsung tak hot!!
dorang je yang bajet hot sebab lelaki suka suwwitt2 mereka.
padahalnya mereka ni stok-stok untuk geli-geli je kot.
perasan je lebih!
ingat lelaki nak amek ko buat bini ke.
owh, pehlish.

ak rasa mereka sedar mereka ade kekurangan,
so, mereka kena la buat sesuatu yang boleh menarik perhatian kaum lelaki.
atau lebih tepat lelaki miang!
sanggup dorang dedahkan badan mereka yang tak berapa nak menarik tu.
lemak bertempek sana-sini. dengan selulit bagai la.
pastu, gelap pulak. adeyh.
itu semua hanya la bisikan syaitan semata-mata.
kalau la mereka mengamalkan baca al-Quran, puasa sunat, sembahyang lima waktu,
pasti mereka tak akan terpedaya dengan bisikan syaitan laknatullah tu.


berbeza dengan perempuan yang auratnya terjaga.
air muka mereka sangat bersih.
dah la bersih, putih pulak tu.
air muka mereka sangat tenang.
masyaAllah.
ade je yang tak berapa lawa tapi air muka dia nampak bersih.
ade tu. tengok tangan pun dah putih. tapi mereka masih pandai untuk jaga aurat.
ni tak. yang gelap tu la nak tayang-tayang kat orang.
ape kes??
takut tak laku ke kak?
jangan bimbang la. kalau kita taat pada perintah Allah, insyaAllah hidup kita akan diberkati.
perempuan yang baik hanya untuk lelaki yang baik.
wallahualam...

*peringatan untuk sang gadis di luar sana dan juga untuk diri ak yang masih dalam kekurangan



cuba tengok mamat ni.
ak tengok hensem je walaupun gelap.
muka dia siap bersinar-sinar gitu.



2 comments:

Anati Soki said...

kalau cantik diorgn tak perlu pakai cantik2 untuk tarik attnetion org.. org yg tak cantik tuh yg slalu pakai seksi bagai.. sbb nk tgk muka diorng dah tak cun.. so, dpt tgk badan pun ok la.. wakakak.. giler.. anat kejam

buDAK keCIK said...

betul2. sbb tu dorang lg suka bertelanjang. kan kan. tu mmg kenyataan anat. heh