Sunday, February 20, 2011

~PRK UM~

salam.

pilihan raya kampus um sudah hampir mencapai kemuncaknya apabila hari esok adalah penentuan segala-galanya...
ak hanya memerhati taktik mereka berkempen sambil makan cekedis. sila percaya. angguk.
ada yang berkempen secara kotor. ada yang berkempen secara ikhlas.

jadah ape nak koyak-koyak poster orang.
kenapa? ko takut mereka menang ke?
kenapa perlu takut kalu korang punya calon tu dah betul-betul mantap?
ke korang punya calon tu sebenarnya memang tak layak untuk dipangkah?
ce cite. ce cite.

pagar kolej ak ni siap ditutup rapi. plus ada pak guard tak bertauliah di situ.
kenapa?
semata-mata tak nak bagi geng-geng pembangkang ni berkempen di kolej ak.
ape de hal?
perlu ke sekat-sekat mereka nak berkempen?
pastu, budak kolej ak yang pakai kot labuh pun kena tahan.
sebab?
kerana mereka ingat budak kolej ak ni pun masuk geng-geng pembangkang.
maklum la, geng-geng pembangkang ni banyak yang bertudung labuh.
so, asal nampak alim je, mesti geng-geng pembangkang.
sempitnya pemikiran mereka~!



kita nantikan keputusannya esok...


3 comments:

cik_paan said...

truly obsession
phobia overloaded

dan perkara sebegitu pun berlaku..

Raji berkata said...

hahaha kau kolej bper?
kolej ak xde guard pun
lgpun time pilihan raya ktorg xde kt UM
huhu.. baru nk smgt pilihan raya nih
tapi dasyat gak pilihan raya kt um nih
siap ad kes culik lgi la =.="

buDAK keCIK said...

raji: ak klj 4. kwsn ni phm2 je la. kubu kuat penggerak tuh. pak guard tu bdk2 penggerak jgk.

rugi ah ko xde kt um. mmg keadaan agak kecoh kot