Monday, January 24, 2011

~jangan terlalu puas dengan apa yang jadi milik kita sekarang~

salam.

2006:

pakwe adik ak: akak, percaya la. hubungan kami akan kekal hingga ke jinjang pelamin. nanti kalu saya dah kawen dengan adik akak, akak nak ape? kalu akak nak kereta BMW pun saya boleh bagi.

ak: what the......... ko ingat ko tu tuhan ke ape? sesuka hati ko je nak tentukan jodoh ko! sori la. ak tak percaya dengan cinta monyet korang. cinta monyet tak ke mana pun. bila korang dah keluar daripada dunia persekolahan korang, macam-macam jenis orang yang korang akan jumpa. percaya la. lagipun, ak tengok cinta ko tu hanya berdasarkan nafsu semata-mata. maklum la, adik ak kan cun. cuba ko tengok muka dia edisi tua nanti, konpem ko lari!! pehlish la. korang tu budak lagi. PMS taw??






2011:

mereka sudah menginjak dewasa.
tamat sekolah, mereka sudah membawa haluan masing-masing.

si lelaki dah selamat diijabkabulkan. tapi bukan dengan adik ak.
adik ak? dia bahagia dengan dunia dia sendiri. yang pasti, dia dah jumpa dengan yang lain.
haish adik ak ni. tak pernah putus dari cinta sang kumbang.
oit, pastikan ak kawen dulu okeyh. ngee.

dan ak? ak semakin dewasa dengan pengalaman diri dan pengalaman orang sekeliling ak.
walau kita dah kenal dengan si dia beribu tahun sekali pun, tapi si dia tidak semestinya akan sah jadi milik kita.
kita hanya mampu merancang, tapi segala-segalanya ketentuan Ilahi.
so, perhatian kepada mereka-mereka yang sedang ralit dibuai perasaan cinta yang masih tidak sah, korang harus bersedia dengan perpisahan yang tidak dijangka. jika itu bukan jodoh korang...

erk. asal ak asyik cerita pasal cinta ni?
ada apa dengan cinta??


7 comments:

cik_paan said...

kem slam kat adik ko, adib

Heidi Shafiq said...

aku pun nak kem salam kat adik ko gak.. :D

Bijen M. said...

Cinta lepas kahwin saja.

Fiq Vertigo said...

ha....ada lah tu! hey hey..! bagitau eqah dulu tau!!!


ehehehhehe


kak kin..biarlah adik2 nikah dulu. kalau langkah bendul sronok wat..mintak ferari sbijik ngn bakal adik ipar..

wakakakakkakakkakaka!!!!!

naz said...

apa pun kenangan mana boleh buang :) yang lebih baik akan datang :)

buDAK keCIK said...

cik paan: ko nk jd adik ipar ak ke? kehkeh

heidi shafiq: kim salam bley. tp kalu ko nk ngorat2 adk ak, maap la. kuota dh penuh. hee

bijen. m: betul2. cinta lps kawen mngkin lg manis. wallahualam...

fiq vertigo: bagitau ape? bagitau bakal suami k.kin ke? wahaha.
tetiba, anda mmberi idea yg plg bernas sekali.

ye~! tepat sekali. ferrari!! wohho. hee

naz: yup. kenangan manis ke, kenangan pahit ke, still akn ingt smpai bila2. mmg setiap hari ak mengharapkan perkara yg lebih baik akn dtg. =.=

Raji berkata said...

hohoh betul sgt tuh ;D
xkira precaution apa kita buat pun
kita xmampu menentukan sesuatu bnder tu ;D