Friday, November 26, 2010

~pilihan ibubapa paling berkat~

salam.

baru-baru ni ak ikut rombongan pertunangan sepupu ak.
sepupu ak ni laki. baru balik dari mesir.
ustaz woo. tapi beliau ni takde la skema sangat.
sampai nak berserban 24 jam.
kawan-kawan dia panggil ustaz rock. heh.

sebenarnya yang ak dengar dari mak ak la, tunang beliau tu pilihan mak beliau yang kebetulan mengajar satu tempat dengan mak tunang beliau.
senang cerita, bakal besan ni rakan sekerja la.

yang bestnya tunang beliau ni seorang doktor~!
pergh... untung la makcik ak ni dapat bermenantukan doktor.

okie. fine. straight to the point.
yang pasti pilihan ibubapa adalah yang terbaik.
ye la. takkan mak ayah kite nak menantu yang kerja dia mat rempit profesional.
mak ayah kite mesti nak yang terbaik untuk anak-anak mereka.

macam kes sepupu ak ni.
dia hensem je.
tapi kita boleh beza antara lelaki yang berpengetahuan agama tinggi dengan lelaki yang cincai-cincai ni.
takde maknanya dorang nak angkut anak dara orang ke hulu ke hilir.
maybe dorang lebih senang dengan pilihan ibubapa.
sekali dapat doktor~! cun pulak tu. putih melepak wa cakap lu.



tapi yang ak herannya budak-budak zaman sekarang semuanya berlumba-lumba nak ade pakwe makwe.
budak darjah 2 pun dah ade beb.
ciss. period pun belum, ade hati nak bercinta.
taw tak PMS tu ape??

sekarang ni pulak, tiap-tiap hari ade kes remaja lari dari rumah.
sebab: ikut pakwe lari~!
remaja mesti berumur antara 14-17 tahun.
ape ni dik? tak kesian kat ibubapa korang ke?
pakwe pulak jenis yang menganggur plus penagih dadah.
lelaki camtu ke korang nak carik untuk jadik suami korang?
mampu ke bangsiot tu nak bimbing korang ke jalan Allah?
diri sendiri pun tak berapa nak terurus...

pastu, pilihan dorang memang pecah pinggan mangkuk kat umah kalo mak dorang taw.
muka dah ensem, tapi penyangak rupanya.
adeyh. lebihkan faktor rupa paras la pulak.
cenggitu??

bila masuk soal kawen, mak ayah tak setuju pulak.
dah ko punye pakwe asyik hisap gam 24 jam (tapi muka ensem), mana la mak ayah ko nak lepaskan ko kat tangan budak laki tu.
dia pilih klcc dowwhhhh~!
sadis betul ak dengan budak zaman sekarang.

papa!mama! tolong carikkan kakak bakal suami boleyyhh??
yang penting berduit. no money no talk!!
erk. materialistik la pulak.

p/s: pape pun pegangan agama 'dia' yang penting. 'dia' bakal bimbing isteri dan anak-anak menuju ke syurga...

8 comments:

d.A.o.U.z said...

KLCC best dowh !
hahaha..

cik_paan said...

encik daun pudian: ha, yelah...best sgt klcc tu..

ekin: kawen ko nt aku tak nak jadi pengapit..

Heidi Shafiq said...

betul.. xkan nk pilih ketua yg bimbing masuk neraka kot.. :P

rainbowskittle said...

aku kawen pon mak aku yang pilihkan. siap dapat orang kaya ensem bergaya lagi.






sat. bila aku kawen. oh mimpi je rupenya!

buDAK keCIK said...

daun pudina: eleh.nk pilih klcc gak la tu.hee

paan: ko xnk jd pengapit ak xpe la.ak lntik ko jd mak andam ak.kasi upgrade sket.kahkah

heidi: agak2 ko tu bakal ketua yg cmne??

rainbowskittle: ceh...mimpi di siang hari rupanya.kehkeh

mie said...

pehal dgn klcc ni..

buDAK keCIK said...

mie: sbb klcc tu cun weh.kehkeh

syakira0uhlala said...

haha..Klcc Dowh!! Bgus la die pilih Klcc drpd muke laki tu cm pecah pintu..haha