Thursday, November 4, 2010

~dara ke?~

salam.

panas.sejuk.panas.sejuk.
pastu panas lagi.
macam tu la keadaan ak masa nak tidur semalam.
tambah sakit kepala yg berdenyut macam nak pecah.

konpem~!
DEMAM~!
tapi ak suka kalu ak demam sbb orang kata,
"bila kita sakit, dosa kita akan terhapus"
alhamdulillah, kalu betul.

ak kat malaysia pun dah demam.
camne la dengan sepupu ak yg tersayang (bidadari besi) kat bumi anbia tu?
beliau kata kat sana sekarang dah masuk musim salji~!
shuke-shuke...
take care ea sayang~!

dalam pukul 4.30 pagi, ak dah terjaga sbb sakit kepala lebih mengatasi nafsu tidur ak.
pastu, ak makin tak boleh tidur bila tengok katil rumateku kosong plus burger kepsi beliau yg tidak terusik sejak dari malam tadi~!
hah? mana beliau?
ak taw beliau pergi buat kerja surat-menyurat dengan cik paan malam tadi.
tapi dah pukul 4.30 pagi kot. takkan tak siap-siap lagi??
jiwa ak mula resah.
adeyh. mana nak cari rumateku yg comeyy tyme pagi-pagi buta camni?
kepala ak makin pusing~!

tak lama kemudian, ak dengar suara mereka di luar bilik ak.
fuh, lega~!
beliau bukak je pintu, ak terus serang hendap. ngee.

rupa-rupanya beliau jadi burung hantu sbb nak siapkan surat-menyurat untuk projek kolej kami, PESTA PANTUN BESTARI yg akan bermula pada bulan 2, tahun 2011.

nanti ak pulak yg bakal jadi burung hantu untuk menguruskan tajaan projek ni.
kepada sesiapa yg sudi untuk menyumbangkan tajaan untuk projek kolej kami ni, anda dipersilakan untuk meninggalkan mesej pada entry ni. terima kasih.


lepas semayang subuh, ak berfesbuk kejap sebelum start buat esemen.
(fesbuk je lama, buat esemen kejap je. ngeh3.)

tiba-tiba...



jengjeng...



ade sorang mamat yang tak berapa nak sedar diri telah memberanikan dirinya untuk bertanya soalan yg paling cepu emas kepada ak~!

'adekah anda masih dara??'

aiyaakkk.

ape kes pagi-pagi buta nak tanya soalan yg ekstrem ni??
ak terus offline... hee.


bila ak pikir-pikir semula.
dunia akhir zaman ni, berita maksiat yg melibatkan perempuan dengan lelaki yg bukan muhrim ni dah bersepah. saya ulang, DAH BERSEPAH~!
memang ak tak pelik la bila kaum lelaki pun dah mula sangsi dengan kaum perempuan...
mereka pikir, zaman sekarang dah susah nak carik perempuan yg still suci~!
dan ak yg tak bersalah ni pun turut dicurigai oleh mamat tersebut~!
uwaaaa. ak takde kena mengena pun dengan kes ini~!
ak still sayang kekasih ak (ALLAH)~! ak still sayangkan parents ak~!


nasihat ak: jauhilah maksiat.

caranya: jangan couple sebelum kawen. kalu dah lahap sangat nak bercinta, ajak la orang yg korang sangat-sangat kasihi tu kawen~! pastu, suka hati korang la nak berkepit macam belangkas pun. ade ak kesah? orang sekeliling ko pun tak kesah~!

p/s: malam tadi ade rama-rama menumpang tidur kat tangan ak. kehkeh. orang tua-tua kata, kalu ade rama-rama hinggap kat tangan perempuan (of course), ade orang nak masuk meminang. adekah ini fakta @ auta semata-mata??

10 comments:

cik_paan said...

kehkehkehkeh
buat keje pantun malam tadi macam pantun tu 2 hari lagi je,,,punyalah lama...
tapi sempat gak habiskan 1 episode you're beautiful...hehehheheh

buDAK keCIK said...

aimi pn beria je post dlm fb, "pantun lg 2 hari"
ngeh3

tp siyes ak risau gler pg2 buta td...

ingtkn aimi dh kna kidnap.
dh la tgh demam,mula la nk pikir ngarut2

Linglung said...

gua ingat apa benda la 'kepsi' tadi..kfc rupanya. ye dak?

ehh, lu budak kecik lagi, mana boleh nak kawen dah..tak logik la org dtg nak minang lu..haha

buDAK keCIK said...

linglung: kepsi tu kfc la.kehkeh.

ala rilek la der. zmn mak ak dolu2, drjh 6 dh kawen.ngee

cik_paan said...

ceh...ade kene kidnap....
kitorg lepak best2 kat lab comp sambil mkn nasi lemak mapley sambil ngadap citer korea sambil buat keje2 pantun...

buDAK keCIK said...

pergh.korang tgh bersuka ria~!
ak kt bilik penat dok pikir aimi hilang ke mana

tp mmg ak x bley tido pn semalam sbb sakit sgt kepala

mlm ni kte mkn nasi lemak mapley ag ek?
aimi dh jnji ngn ak
wee~~~

cik_paan said...

haah...nasi lemak mapley...
aku nak campur telur dadar...

buDAK keCIK said...

nyum3...

tp tekak ak ni dh pedih2 akibat demam.

arap mlm ni still bley telan nasi lemak mapley tu

maCy said...

1. die isau.
2. die nk amek ksmpatan.

erk. macy ta caye laki. hoho

buDAK keCIK said...

maCy: btul3...laki zmn skrg x bley caye langsung~!

ade tu muka cam penyangak tp sbnrnya hati baik

ade tu muka cam baik giler, pijak semut pn x mati TAPI perangai macam setan

ish3.dunia2...