Monday, November 1, 2010

~H.A.N.T.U. vs G.H.O.S.T.~

salam.


hantu tu ape?
yg ak taw, kalu sebut je hantu, mata kecik pun boleh jadi besar secara tiba-tiba.
sebut je hantu, rasa nak terkucir secara mendadak pun ade.
kalu face to face dengan hantu pulak, pergh...
alamatnya terkencing, terberak dalam seluar lerr. ngee.


tyme nak exam macam ni la, telinga ak ni macam dah immune dengan perkataan HANTU.
ye la. asal nak exam je, mula la orang ni cakap nampak hantu berbungkus kat belah sana.
pastu orang tu pulak cakap nampak hantu berbungkus belah sini.


meh cheq nak habaq mai...
mane ade hantu, sayangku sekalian. harap maklum.
hantu memang takde kat dunia ni~!
yang ade hanya setan semata-mata.
yang korang nampak hantu bagai tu hanyalah rekaan orang-orang kita sahaja~!
pernah ade sorang budak comeyy ni tanya ak, dekat obersi pun hantu dia sama ek dengan hantu kita??
erk~!
ak pun mula terpikir. a'ah ek.
kat obersi tu pun ade ek hantu berbungkus, hantu raya, langsuir, toyol etc. tak larat ak nak sebut kat sini sbb banyak sangat jenis hantu kat malaysia ni.
adeyh.

yg ak tengok citer hantu omputis tu, takde pulak dorang tunjuk hantu berbungkus ke, toyol ke.
mana ade~!
langsung tak sama dengan hantu kita.
ceh, rupa hantu pun lain-lain ke antara negara-negara ni?
kihkih.
nonsense~!

setan-setan tu dok ketawa guling-guling bila tengok kita mencicit lari konon baru lepas tengok hantu~!
kita kena takut hanya dengan Sang Pencipta sahaja~!
bukan dengan hantu bagai ni~!


wazzaap~! amacam lawa tak wajahku ini?
ngee.

p/s: abes tu suara manja tengah-tengah malam tu pulak suara sape? lu pikir la sendiri~!

7 comments:

Fiq said...

mumia tu di kira macam hantu tak??

hahaha

buDAK keCIK said...

erk?mumia?

kehkeh

Bijen M. said...

Hantu itu asalnya dari jin.

Nur Hafizah bte Za'ba a.k.a SuperCSI Fiza said...

mumia ade la jajan ! !
hee~

buDAK keCIK said...

Bijen M.: ye ke?yg ak slalu dgr hantu tu hnya mainan setan semata-mata.

tlg btulkan fkta ni ek~!
x pn smbung entry ak yg x brapa jelas ni.tq...

fiza: erk.mumia tu jajan?
abes tu yg ko dok mkn jajan tu, mknanya ko mkn mumia la ek
ngeh3

hiro said...

hang tu..kt kedah bnyk.

buDAK keCIK said...

hiro: oo.patot la tyme ak g kt kedah ari tu, hang tu merata tmpt ade~!

comey2 plk tu...