Saturday, October 30, 2010

~bola yg dh mmg bulat~

salam.



hari ni kelantan vs negeri sembilan.
ak tak minat bola sebenarnya.
tapi ak teruja jugak nak tengok bila KELANTAN vs negeri sembilan~!
kelantan-2, negeri sembilan-1

bila tyme kelantan masuk je gelanggang, semua berita yg terpampang kat surat khabar jadi PANAS~!
tajuk surat khabar tu mesti: penyokong kelantan bakar bla-bla. penyokong kelantan ganas bla-bla [yg pasti WAJIB negatif~!]
tak paham ak~! [mungkin penyokong kelantan yg terlampau fanatik@pihak media yg berfikiran negatif]
fikir-fikir dan renung-renungkan.

kadang-kadang ak rasa pihak media macam berat sebelah. erk?

ye~! ak tak nafikan kami [orang kelantan] memang semangat kenegerian tu tinggi.
tapi ak rasa negeri lain pun sama kot.
sape yg tak sayang negeri kelahiran wei.
kat situ la tempat kita membesar, belajar, berak, kencing sampai la kita jadi perantau kat negeri orang pulak.
kita pergi mana-mana pun, mesti kita bawak nama negeri tu.

kalu masa minggu orientasi kat universiti mesti orang tanya, "asal mana?". haa, see~!
betul tak?

ak tertanya-tanya jugak.
sebenarnya kenapa penyokong kelantan terlampau fanatik?
kalu kalah pun dorang buat hal, kalu menang pun dorang buat hal. kononnya laa.
ak rasa mesti ade 'sesuatu' yg membuatkan mereka bertindak agresif~!
apekah??
kalu takde angin, camne pokok boleh bergoyang der?
ke monyet 4th ni yg tolong goyang? ngee. x logik~!

kita ni bukan main lagi saling menuding kaki. EH SILAP~! menuding jari~!
orang ni bakar bla-bla. orang tu tumbuk bla-bla.
TAPI yg pasti bola tu tetap bulat camtu je.
gadoh sebab BOLA yg bulat~! ngee.

p/s: berita apa pulak la yg bakal meng'hot' kan surat khabar esok?


9 comments:

cik_paan said...

mesti cakap pasal main ganaz2 tu...
gol n9 yg tak diiktiraf ke..
kisah lutut aidil yg cedera...

alah, biase lah tu...
kita memg akn support negeri sndiri...
aku pun...hobin jang hobin..
tapi agak2 lah dlm menyokong tu...
it's just a game...lgpn, it's for fun...
suppose to hv fun...bukan bergadoh....

buDAK keCIK said...

taw xpe.

pape pn tak prlu la nk berat sebelah~!

sumer sama je kot

Fiq said...

akan keluar sok kabar..

"pelajar di Mesir melaungkan KELATE MENEY !! KELATE MENEY di seluruh Zagazig semalam. pelajar tersebut turut bangga mengatakan bahawa SAYO LAH ANOK KELATE!"

"kerajaan malaysia and mesir bersetuju untuk menjatuhkan hukuman buang negara terhadap pelajar tersebut yang turut dipercayai menyokong kuat parti Anwar al-buntuti dan Nik Aziz. "

"kerajaan malaysia memang hebak..! salamm satumalaysia"

best kan??

buDAK keCIK said...

fiq: kahkah

siap buleh taw bdk tu sokong parti mano~!

hebak dooh tuh

hiro said...

hiii..

Firol said...

yang best peminat kelantan bawak bendera pas..bulan itu bulat...

buDAK keCIK said...

hiro: holaa~~

firol: hah?bwk bendera pas g tgk bola?kihkih
bola yg bulat, bulan yg bulat...gagaga
patot la sep2 klate slalu kna kutuk ngn pihak media.huh~!

+d.O.Y.A.h+ said...

mantab gilegamba. terpikat ;p

buDAK keCIK said...

doyah: terpikat ke?
pilih la antara 2 tu, yg mne ko nk wat kekasih gelap.

ngeh3